All These Bright and Hazy Mornings

Signe Vad 2021

VSA, Sverige

Udstillingen All These Bright and Hazy Mornings, Break On Through To the Other Side undersøger bevidsthedsudvidelse som en metode til at forestille sig nye måder at være sammen i verden på.

Udstillingerne gik i dybden med sindets udvidelse og overskridelsen af forestillingsevnen, hvor det psykedelige blev brugt som en portal. Inspireret af Degrowth-bevægelsens koncept decolonizing the imaginary fremhævede Signe Vad, hvordan samfundsstrukturer internaliseres i vores bevidsthed, og den presserende nødvendighed af at udvide perspektiver for at kunne forestille sig nye måder at sameksistere på og skabe alternative fremtider.

Udstillingen præsenterede værker, der inviterede til en følelse af forbundethed og viste kroppen som en del af livets byggesten—et fælles biomateriale. Den undersøgte fødslen som en portal til nye begyndelser og solen som livgiveren, der gør det muligt for livet at spire på planeten og biomaterialet at opstå.

Naturen blev bragt ind i rummet—ikke som noget romantisk eller nostalgisk, men som en rå, sanselig og fremadskuende vision om fællesskabstænkning. Den inddrog alt liv i fællesskabets rammer og foreslog en ny forståelse af vores forhold til verden, hvilket kræver både dyb fantasi og en grundlæggende ændring i vores tilgang.

Signe Vad arbejder med disse temaer gennem organiske værker, sanselige installationer, fotografi og lyd.

Som en del af udstillingen inviterede Signe Vad filosoffen Jon Auring Grimm og humanøkologen Michelle Appelros til at bidrage. Deres tekster blev en integreret del af udstillingen og tilførte henholdsvis videnskabelige og filosofiske perspektiver på de udforskede temaer.

The exhibition All These Bright and Hazy Mornings, Break On Through To the Other Side explores consciousness expansion as a method for imagining new ways of being together in the world.

The exhibitions delved into mind expansion and the transgression of imagination, using the psychedelic as a portal. Inspired by the Degrowth movement's concept of decolonizing the imaginary, Signe Vad highlighted how societal structures become internalized within our consciousness and the urgent need to expand perspectives to envision new ways of coexistence and to build alternative futures.

The exhibition featured works that invited a sense of interconnectedness, showing the body as part of life’s building blocks—a shared biomaterial. It examined birth as a gateway to new beginnings and the sun as a life-giver, enabling growth on the planet and the emergence of biomaterials.

Nature was brought into the space—not as something romantic or nostalgic, but as a raw, sensory, and forward-looking vision of communal thinking. It embraced all forms of life within the concept of community, proposing a reimagining of our relationship with the world. This requires both deep creativity and a fundamental shift in perspective.

Signe Vad approaches these themes through organic works, sensory installations, photography, and sound.

As part of the exhibition, philosopher Jon Auring Grimm and human ecologist Michelle Appelros were invited to contribute. Their texts became integral components of the exhibition, offering both scientific and philosophical perspectives on the themes explored.

Blood

Photographic print, 2021.

Gelantine

Material: Gelantine, latex, duck tape, 2021

Installation view

Naturkonstruktion

Material: organisk material, latex and dirt, 2021

Death to the Death Star - Flag

Material: organisk material and latex, 2021

The Sun

Texts by Human Ecologist Michelle Appelros, 2021.

Solar Plexsus

Texts by Philosopher Jon Auring Grimm, 2021.

Placenta Material - Please have a seat – soundinstallation by Michelle Appelros

Material: 100% recycle cotton, velcro and hay, 2021 - taperecorder and cassette

Death To the Death Star - Flag

Maretial: latex, organic growths, 2019

The exhibition was supproted by:

Oogenesis

Photographic print, 2021